torsdag 28. mai 2015

Vafler og kesam med vaniljesmak

Det smattet og mmmm-et rundt bordet i den koselige terrassestua hos Torild og Knut i Wilsters vei på Økern. Nystekte vafler, bringebær- og jordbærsyltetøy, lettrømme og kesam med vaniljesmak. I koppen nytraktet, velduftende og -smakende kaffe. Ved slike anledninger lønner det seg å være med på torsdagstur.
Metereologene lovte ikke all verdens vær, og det ble det ikke heller. Men det kunne vært mye verre. På tur inn til hovedstaden kom det noe nedbør, med topp da vi passerte Jessheim. Tilbaketuren gikk i oppholdsvær og på stort sett tørr E6, mens småvegene var sprutvåte.
Bankplassen ble ikke akkurat full før vi dro, men fire møtte fram; Jan Arnesen, Øyvind Berg, Bjørn Troberg og Svein Nymoen. I terrassestua var det tre til som får godkjent frammøte - vertinne Torild og vert Knut, mens Kate kom innom for å hale vertinnen med på joggetur.
Vi takker for prima oppvartning og gjestfrihet.

Nystekte vafler med herlig tilbehør. Vaffelfestivalen ble
fåtallig, men vellykket!

Knut, Bjørn, Øyvind, Svein og Jan gasser seg i kalorier.

Jan, Kate og Torild. Damene tok ut på joggetur etter hvert.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jeg kan ikke takke Dr. EKPEN TEMPEL nok for at jeg hjalp meg med å gjenopprette glede og trygghet i ekteskapet mitt etter mange problemer som nesten fører til skilsmisse, takk Gud for at jeg mente Dr. EKPEN TEMPEL til rett tid. I dag kan jeg si til deg at Dr EKPEN TEMPEL er løsningen på det problemet i ditt ekteskap og forhold. Kontakt ham på (ekpentemple@gmail.com)