torsdag 13. mai 2010

Lygnaseter en vårdag

Det er tidlig i sesongen ennå, og dårlige veier er svært merkbart. På en tur jeg hadde over Valdresflya den 8.mai kjørte jeg også over Lygna.  Det er en del vibrasjoner i kameraet, men det er altså ikke jeg som er skjelven på hånda men standarden på veien på denne tiden av året.

Så vis aktsomhet når du kjører her.  Sauene er ennå ikke sluppet ut i fri dressur, men det er nok bare snakk om dager vil jeg tro.  Og da blir det ennå en opplevelsesfaktor.  Det skjer gjerne samtidig med at mange tømmerbiler kommer for å hente vinterens fangst som ligger i store lunner langs veien - og lukter godt av fersk kvae.  Når de har gjort jobben er veien neppe bedre.

2 kommentarer:

Svein sa...

Du burde jo ha flisa det jernburet som dukka opp på slutten der, så kunne du panorert det i forbifarten.

Per Ove sa...

Panorer meg her og panorer meg der. Jeg driver ikke slik villmannskjøring som Dem, Nymoen.

Dessuten får heller ikke jeg til dette med panorering. På den annen side har jeg nettopp mottatt 3 bind av Hr Scott Kelby, så når jeg er kommet gjennom dem er vel kompetansen bedre.

http://www.youtube.com/user/vestland08#p/a/u/3/uIws92RKDcw